110. Cavtat 15.05.2011.

Tradicija zove, Supetar čeka

Čitav tjedan prije nedjelje 15. 5.  naši telefoni su radili do
usijanja, provjeravali smo vrijeme, kišu, buru, jugo i što sve ne...
Tako smo se bili "naoštrili" za poć na Supetar, koji je zbog nevremena
jednom već bio otkazan, a sadnice-ulaznice pohranjene i tužne čekale bolje
dane, da smo sami sebi i prijateljima-članovima govorili, "ma idemo, pa taman
plivali".

Osvanula i ta nedjelja 15. 5. nekako polusunčana, polusiva i prijeteća
varljiva, ali mi tvrdoglavi/čitaj odvažni, sadnicu pod ruku i na Peskariju.
Bilo nas je tridesetak i nakon konzultacije sa iskusnim na licu mjesta,
neki su se okrenuli na peti pa kažu, "e, ako ne vozi brod, vozit će autobus"
i trka na autobusnu postaju pa do Cavtata, a oni drugi, zna se, što će
njima malo šiloka, malo valova i culjanja, skočismo u brod sa nekoliko
stranaca.

Više...

109. Split,Sinj, Trilj 7. - 8. 5. 2011.

Pa i nije baš jednostavno opisati ovaj izlet pun iznenađenja, lijepog druženja, prekrasnih vidika, dobre zabave i nada sve predobre glazbe...

U 6 sati s Pila, s bijelom "karavelom" i odličnim vozaćem, pa put pod noge i u nove doživljaje.

Split, pun svijeta, pun šarenila, pun cvijeća, a sve u stilu proslave svog zaštitnika Sv. Dujma... Procesije, govori i molitvi pune crkve uredjene za ovu veličanstvenu prigodu, koju zahvalni Splićani i okolica nikad ne zaboravljaju...
Rastrčali smo se po gradu, tko će više vidjeti, na sve strane stići i ništa ne propustiti. Pročitajte više:

108. ROTONDA, OŠLJE, DUBROVAČKO PRIMORJE

Noć punog mjeseca na Kalamoti 13. 8. 2011.

U lijepo subotnje popodne na gruškoj rivi nas četrdesetak čekali smo brod „Gospe od Karmena“ koji nas je trebao voziti na Kalamotu. Išli smo na izlet koji je organizirala moja none, kako bi gledali puni mjesec.

Na izletu je bilo nekoliko djece, ostalo većinom starije žene, njih tridesetak, ali se činilo kao da ih je bilo nekoliko stotina. Do dolaska na Kalamotu su uglavnom pričale.

Kad smo stigli u Donje čelo, svi smo se čudili zašto je Donje, kad je logično da to bude Gornje. Još uvijek ne znam istinu. A niti ne izgleda uopće kao nečije čelo.

Šetali smo tri kilometra po otoku do Gornjeg čela, a usput zastali kod svake biljke, kamena, kućice i crkvice, a svega je toga na Kalamoti jako puno. Jedan dundo, koji je i član Udruge i turistički vodič, pričao nam je o svemu, ali neke ću stvari morati ponovo čuti jer sam ih zaboravio, nisam zapamtio puno: Elafiti su imali svojeg kneza, otoci iz aviona izgledaju kao jelenovi rogovi pa se tako zovu (kako su oni tada znali kako izgledaju iz aviona?).

Kad smo se vratili iz Gornjeg čela pošli smo na noćno kupanje. More je bilo toplo, a puni mjesec je svijetlio poviše naših glava.

Na brodu su nas čekale srđele s gradela, ali i nama djeci draži ćevapi.

Nakon jela slijedila je luda zabava. Neki pjevači, koje svi znaju, ali ja ne, dali su sve od sebe da nas impresioniraju. Pjevalo se uz gitaru do 11 sati, a onda smo obukli duge rukave jer nas je čekao povratak u Grad.

Ne znam kakva je bila vožnja natrag jer sam je prespavao. Probudio sam se u Gružu i jedva, zadnjim snagama, došao do autobusne stanice. A kad sam došao doma ne sjećam se ni kako sam došao do kreveta.

Bio sam već na mnogim izletima Udruge i ovaj mi je jedan od najboljih.

Ivar C.

107.Terme Tuhelj 26.03-02.04.2011.

Izlet iznad očekivanja - 26. ožujak 2011. TUHELJSKE TOPLICE

Kao i do sada u očekivanju novih doživljaja, krenusmo 26.3. rano u cik zore na put iznenađenja u Tuheljske Toplice... Autobus, predivan, udoban, vozać Gosp. Miho Borković, profesionalac u pravom smislu te riječi... Svi članovi, pun autobus, zadovoljni i sretni pozdravljaju se sa novim i starim članovima...Dijeli se tekuća dobrodošlica,domaći kolači, radio svira, ostavljamo grad za neko vrijeme... Gospodja Nada čita bogat program kojeg je osmislila za nas i želi sretan put svima...

105. Izlet u Lučino razdolje, pozdrav proljeću

Udruga Ljubitelji hrvatskih tradicija i prirodnih ljepota koju vodi naša sugrađanka Nada Zanze organizirala je izlet u Trnovicu 20. ožujka 2011. godine.
Za istaći je da je Trnovica vrlo staro naselje koje datira još iz 15. stoljeća. Prema prvim pisanim podacima obitelji današnjih prezimena s pomalo izmijenjenim prezimenima datira već od 1470 godine. Tako da od tada postoje prezimena Miljković, Grošeta, Mrdalo, Drvenica, Bradaš, Bokun.

103. Gradom maškarani

27. veljače 2011. mjesto okupljanja članova Udruge je Onorfijeva česma, dan izmišljen, u 11.00 ura svi koji su odlučili docć u Grad, nasmijati se i biti dio tradicije, već su se krijepili domaćom kapljicom i medenim kolaćima koje je Nada namijenila svojim članovima.

108. Rotonda povrh Ošljega

ROTONDA, OŠLJE, DUBROVAČKO PRIMORJE
Ka se čejade neđe movi, vazda intra na neku novitat. Ovega puta viđeli smo ponovo nešto „novo“, kako se uža rie, iako je ono staro, anci, vizitali smo veoma staro zdanje, do koega prie, za viđe ga, nie bilo lasno doć. U neđeju XV. setemane MMXI godišta, pruga krcata jubitejima hrvatskih tradicija i naturaloga, gruhnula je u Primorje. U Orašcu se s magistrale svrnulo śeverno prema Gromači i Gornjim Selima, đe je Ljubač osto na istoku, a kumpanija je nastavila suprema zapadu i Kliševu.

108. Rotonda poviše Ošljeg

NEZABORAVAN IZLET DO ROTONDE POVIŠE OŠLJEG

Osjećam se jako zadovoljnim što sam u nedjelju, 17. travnja, bio sudionik izleta udruge Ljubitelji hrvatskih tradicija i prirodnih ljepota. Agilna predsjednica te afirmirane dubrovačke udruge gospođa Nada Zanze pozvala me je da izletnike upoznam sa svojom knjigom „Dubrovački kurioziteti iz dva minula tisućljeća“, na jedan nekonvencionalan način, u prirodnom ambijentu kod rotonde poviše Ošljeg u Dubrovačkom primorju. O toj ranokršćanskoj osmeroapsidnoj crkvici građenoj početkom 10. stoljeća prethodno je govorio magistar povijesti Tonko Marunčić. Pitanja koja su postavljana nakon naših izlaganja potvrđivala su veliku zaintereiranost članova udruge za obje teme.

Sinjska alka 2011.

IZLET U SINJ I ČAVOGLAVE

5. kolovoza je značajan dan našu domovinu, za naše branitelje, a mi ćemo ga pamtiti po bogatstvu događanja i doživljaja.

Krenuli smo „malim autobusom“ i vozačem Perom na put prema Sinju. Društvo kao i uvijek, veselo, raspoloženo, i djeca i odrasli članovi Udruge. Naše odredište bio je planinarski dom „Orlove stine„ na planini Svilaji. Jedan dio puta bio je težak i za vozača i za nas. Makadam kojega je „izderala“ posljednja kiša hrabro smo uz pjesmu i smijeh prošli. Dočekali su nas ljubazni domaćini u domu i ponudili ukusne arambašiće za ručak.

Nakon kratkog odmora, spustili smo se u Sinj na prvo natjecanje, Baru. Zauzeli smo dobra mjesta na tribinama i pratili sve tri utrke. Naš favorit Ante Poljak pobijedio je sa 8 punata. Gledati uživo trku, konje, ponosne alkare i njihove momke je nešto što se ne da opisati riječima, to se mora doživjeti. Čim je završilo natjecanje, odlazimo u Čavoglave. Kolone automobila, rijeke ljudi sa svih strana najavljivali su ogromnu gužvu, ali mi smo hrabro išli naprijed. Dobri „plavi dečki“ su na svim punktovima imali razumijevanja i puštali narančasti autobus „Libertas“ naprijed i tako sve do samog središta zbivanja u Čavoglavama. (Ako ovo netko od naših policajaca pročita, puno im hvala! ) A tamo? Tisuće i tisuće ljudi iz svih krajeva Hrvatske, sa zastavama obitelji sa djecom, branitelji, dostojanstveno slave Dan zahvalnosti i Dan branitelja.

107. Pjesma naše Fani, Tuhelj, travanj 2011

ZA KOMAD ZEMLJE OVE...

Za komad zemlje ove

Što osjećat' sad,

Kad navijek je pjesnik piše,

Slikar je crta rad',

I što onda pjevat,

I što dati,

Kad za nečim mogu klicat',

A za dio zaplakati?!

Više...

104. Proslava dana žena 09.03.2011.

Proslava 8. ožujka 2011. u prostorijama Restauranta Atlant počela je oko 3 ure popodne.

Ne znam broj prisutnih članica i članova, ali znam, ako ste stigli u 3:30 da više nije bilo mjesta...
Više...

102. "Zlatna pčela" Topusko 17.-20.02.2011.

U četvrtak 17. veljače rano ujutro pljusak vode u lice i onako sneni, ali razdragani

pohitali smo na autobus, Župski, nego što, pa na već dobro poznato, nama

drago putovanje na veliku tradicionalnu manifestaciju u Topuskom.

Na putu u autobusu, neki stari članovi, a neki novi, trijezne se uz raznorazne domaće

napitke i kekse, razdragano gledajući uvale i dobro poznate otoke nase županije,

svakim danom ljepše i zelenije.