49. izlet: Topusko i Hrvatska Kostajnica 08.10.-11.10.2009.

Ukupno 24 člana uputilo se u 5 ujutro iz Grada. S pristojnim stajanjima u Topusko smo stigli u 14,30. Tamo su nas čekala još dva člana iz Zagreba. Brzo raspremanje pa u bazene. Voda ugodna, voda liječi umor, a smijeh odjekuje bazenom. Kao da nismo putovali! Vozi nas Niko iz Libertasa, prekaljeni vozač, zavoje nismo ni osjetili.

Više...

48. Pješačenjem do zdravlja 20.09.2009.

Planinarsko društvo Dubrovnik, Grad Dubrovnik i Zavod za javno zdravstvo Dubrovačko-neretvanske županije organizirali su u nedjelju, 20. rujna akciju "Pješačenjem do zdravlja", koja se već niz godina uspješno provodi po Hrvatskoj i Europi. Uz navedene, organizaciji i realizaciji ove akcije, priključili su se članovi Eko Omblića, Udruge ljubitelja hrvatskih tradicija i prirodnih ljepota (njih 25), te mnogi umirovljenici. Sedamdesetak učesnika krenulo je na ovaj prekrasan dan u akciju pješačenja. Polazna točka bila je Šumet, staro naselje iz doba Dubrovačke Republike, odakle je potekao prvi dubrovački vodovod za opskrbu grada kasnije napraviljen od Onofrija De La Cava još davne 1438. godine.

51. Mi smo za ples - Trilj 21, 22.11.2009.
Udruga je boravila u Splitu, Trilju i Sinju. Tijekom izleta u Splitu nazočili smo Sv. misi u Samostanu Gospe od zdravlja. Misno slavlje je predvodio nadbiskup Marin Barišić. Bilo je zaista impresivno vidjeti brojni puk pred oltarom kojeg krasi freska Krista Kralja dubrovačkog slikara Iva Dulčića. Potom smo posjetili Etnografski muzej, upisali se u knjigu utisaka i s tarace muzeja (otkuda puca predivan pogled na Split) napravili par fotki za sjećanje.
Više...

66. "Dani meda" Topusko 18.-21.02.2010.

800x600

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}

EDUKATITVNO- REKREACIJSKI IZLET U TOPUSKO 18.-21.veljače 2010.

Vozač Luko ugađa našim željama što se tiče glazbe, ali i pauza za mali odmor. Od 11,30-13 sati slušamo radijski prijenos inauguracije našeg novog predsjednika. Vrijeme je brzo prošlo. Iznenadili smo se koliko snijega i leda ima u Topuskom i okolo njega. Smjestili smo se u hotel Toplice i odmah svi u bazen. Pojavilo se i sunce. Sretne i vesele glave vire iz vanjskog bazena i tako otklanjaju umor od putovanja. Nakon večere gledamo nastup HKUD-a, folklorne grupe iz Topuskog .

Petak -odlazimo za Zagreb preko Gline i Petrinje.S nama je vodič gosp. Mate koji nam priča o stradanjima toga kraja u Domovinskom ratu čije se posljedice vide još i danas, ali i o drugim povijesno kulturnim znamenitostima . U planu je posjet Muzeju suvremene umjetnosti i Klovićevim dvorima.Dolazimo do velebnog zdanja Muzeja suvremene umjetnosti. Uz stručnu voditeljicu obišli smo sva tri kata . Voditeljica nam je predstavila postav Zbirke u pokretu.Njena izlaganja pomogla su nam donekle shvatiti izložena djela. Izišli smo obogaćeni jednim novim iskustvom i saznanjem o suvremenoj umjetnosti. Pozornost su privlačili veliki tobogani, naročito naših najmlađih članova.Oni najhrabriji i su se i spustili .

Nakon toga Klovićevi dvori i izložba „Vlaho Bukovac ,hrvatski kozmopolit“. Imali smo izuzetnu čast da nam je Vlaha Bukovca i njegova djela predstavio autor izložbe i monografije gosp. Igor Zidić. Svaku fazu života i rada,sve stilove njegove umjetnosti, okolnosti u kojima je radio, tko bi bolje tumačio od najboljeg poznavatelja života i stvaralaštva velikog umjetnika. Pozorno smo ga slušali,postavljali pitanja i koliko smo se dugo zadržavali u pojedinoj sobi , najbolje govori to što su se druge grupe posjetitelja izložbe , na hodniku bunile i negodovale što moraju dugo čekati.Lijepo je bilo vidjeti rijetko izlagana platna, aktove „Velika Iza“ i „Ružičasti san“. Na kraju su se kupovale knjige Vlaho Bukovac, a autor Igor Zidić svakome se na knjigu potpisao s ljubavlju.

Imali smo vremena trknuti i do Trga , do Katedrale, do neke butige. Slijedio je povratak u Topusko,a onda noćno kupanje.

Subota- u hotelu se održavala manifestacija Zlatna pčela ili Dani meda Sisačko – moslavačke županije.I naša Udruga se uključila u događanja na Danima meda.Na prelijepo aranžiranom štandu predstavila se svojim mednim proizvodima gospođa Mare Knego iz Komolca obučena u narodnu riječku nošnju. Uz nju su bile u nošnjama dvije Konavoke, jedna Mljećka i jedna Primorka,članice Udruge. Štand je plijenio pozornost svih izlagača i posjetitelja.Pet članica Udruge bile su u Povjerenstvu za ocjenjivanje preko 50 vrsta kolača na bazi meda i nije bilo lako izabrati najbolje i najkvalitetnije.Vrhunac ove manifestacije bio je Pčelarski bal i svečana dodjela medalja i priznanja . Ssudjelovali smo i mi na svečanosti i uz veselu glazbu družili se s pčelarima,plesali i pjevali.

Nedjelja - jutro smo iskoristili za kupanje u bazenima ,a nakon ručka povratak u Dubrovnik. Ponovo pjesma ,šala, vicevi . Dječak Niko nas je jako razveselio svojom interpretacijom viceva i anegdota.

Sretno nas je doma doveo Luko ,a naročito dionicom od Vrgorca do Ploča za koju se nadamo da će se uvrstiti u gradnju i što brži završetak..

82. U Topolo po zdravu hranu 22.08.2010.

Može li se u nepunu polovicu  dana doživjeti nešto lijepo,edukativno,zabavno,rekreativno?

Naravno, može s našom  Udrugom i njezinim dobro raspoloženim članovima.

„ Admirala“.To je jedan prelijepi  hotel  za odmor uz more i plažu.

U Slanome su nam se pridružila dva člana Udruge „Slap“,udruge za očuvanje hrvatskih voda i mora, Marko Pavić i Niko Gunjina.Preko Bistrine pošli smo prema selima Dubrovačkog primorja.Zaustavili smo se kod Spomenika pobjedi,spomenika hrvatskim braniteljima postavljenom 2006. na lokalitetu

Vjetreni mlin.T u je nekad bio mlin na vjetar jer je to uzvisina na kojoj uvijek ima vjetra i odakle se pruža pogled na Bistrinu i Mali Ston.

Nakon toga pošli smo prema glavnom odredištu Toplom. U zgradi bivše škole koja je obnovljena uz pomoć Udruge „Slap“, Marko Pavić nam je održao kratku prezentaciju o radu i projektima Udruge.

Lijepo je bilo čuti  koliko vjere i optimizma ima ovaj mladi stručnjak , u gospodarski razvoj i ekološku proizvodnju hrane u ovom kraju. Oni imaju potporu u relevantnim ministarstvima i nadaju se potpori iz EU fondova. Na  stolovima su nas dočekale svježe smokve i rakijica.Otišli smo nakon toga u kuću obitelji Vičan gdje smo se počastili domaćim delicijama .Bilo  je na stolu pršuta, pancete,nekoliko vrsta sireva,domaće pomadore,paprike luk i domaće vino. Blagovali smo uz pjesmu i druženje sa ljubaznim domaćinima.

Mogli smo kupiti  domaće proizvode kao leću,bobicu,slanić,patate,povrće,domaće brašno ,med ,sir i puno toga što je bilo na taraci.  S tarace se pruža prekrasan pogled na plodno polje, a uživali smo i u zalazu sunca među vrhove brda koja okružuju to polje.

Oko 21 sat pozdravili smo se sa domaćinima i veseli ,razdragani otišli  doma. To je bio jedan doista kratak, ali sadržajno bogat izlet. Hvala svima koji su tome pridonijeli !

Mila

83. Trilj: Kanu safari Cetinom

U subotu 4. rujna zaputilo se nas dvadeset dvoje članova Udruge autobusom Općine Župa dubrovačka i vozačem Vlahom u Cetinsku krajinu. Vozili smo se Jadranskom magistralom i razgledali naša mala mista, lijepo uređena i još uvijek puna turista.

Prvo odredište bila je Makarska. Posjetili smo Malakološki muzej, Franjevačku crkvu sa mramornim oltarom i predivnim mozaikom, zatim Trg Andrije Kačića Miošića, male lijepe uličice, rivu sa spomenicima turistu i „ galebu“.

Makarska je lijepo uređena, parkovi, cvjetnjaci, kafići, restorani, sve je usklađeno i čovjek se ugodno osjeća u takvom ambijentu. Slobodno vrijeme iskoristili smo za kupanje i razgledanje.

Više...

85. Dan/noć punog mjeseca Trsteno 23.09.2010.

U podne isplovljavamo brodom Roditelj( građen 1907.) prema Trstenom. Dan je prekrasan,plavetnilo svuda oko nas i na nebu i u moru. Iz neke druge perspektive gledamo iznova Lozicu,Štikovicu,Vrtove sunca, lijepe male spjađice, morske špiljice uz obalu.

Naš motiv bio je dan-noć punog mjeseca. Ali danas je i prvi dan jeseni.Nitko ne bi rekao da je ljeto završilo, ali pogledom na okoliš osjećamo kist jeseni. Obojala je i prošarala prirodu.

56. Proložac 25.12.2009.

Po drugi put Udruga je krenula u Proložac diviti se živim jaslama. Sa Pila u 9 sati nas 15, a pridružiti će nam se član u Krvavcu, te će doći i tri člana udruge iz Splita. Ugodna atmosfera u autobusu, svi ponečim časte, neki i poklone primaju. Hvala Beba, hvala Mare i tako stigosmo do Zagvozda. Nigdje usput za kavu popiti, Božić, sve zatvoreno.U Zagvozdu biramo topliji kafić, pa kava, kapućin, kava, kapućin...Pavo zove svoga prijatelja Vedrana Mlikotu i u priči gdje smo,Mlikota nas poziva svih na tratamenat u Mlikote. Odlazimo autobusom u Mlikote,parkiramo se, a Vedran sav sretan pred nas.

90. Posjet krapinskom Muzeju pračovjeka

Napustiti naše toplice, Topusko, nije bilo teško kad je pred nama jedan novi izazov. To je izlet u Krapinu i razgledanje Muzeja krapinskog pračovjeka. U Krapini nas je dočekao snijeg i dosta hladnije vrijeme nego u Topuskom.

Dok smo čekali naš red za obilazak muzeja, gledali smo film o životu praljudi. Vrlo impresivno taj film nas uvodi u ono što ćemo kasnije vidjeti.

Na početku obilaska Muzeja dolazimo u Krapinu iz 1899.godine. Tu je mala učionica iz vremena učitelja koji je Dragutina Krambergera odveo do nalazišta ostataka neandertalaca i apoteka gdje su ti ostatci bili zaštićeni. Vodič nas dalje vodi kroz Muzej koji počinje pričom o postanku svijeta, povijesti Zemlje, razvojem života do pojave prvih ljudi. Ponovo se susrećemo sa likovima iz filma, sa postavom neandertalske obitelji i pokušavamo na trenutak otići u njihovo doba, dodirnuti ih (što nije moguće), upitati ih nešto, suosjećati s njima. Moguće je bilo dodirnuti samo“ bolesnika“ i ispitati koji dio tijela nije zdrav. Najsuvremenija tehnologija i vizualna i virtualna u Muzeju čini naše dojmove još upečatljivijima i jačima. Prijelaz preko ledene ploče koja krcka, uvodi nas u novo razdoblje koje nas vrlo brzo dovodi do svih dostignuća čovjekovih. Na kraju simbolika s astronautom nam govori gdje će čovjek nastaviti razvijati svoje sposobnosti nakon što na Zemlji učini sve što je mogao.

Više...

66. "Zlatna pčela" dani meda Topusko 18.-21.02.2010.

Četvrtak 18.02. odlazi s Pila rano ujutro pun autobus članova Udruge različitih generacija. Pred nama je dosta kilometara, puno sati sjedanja. Iako pospani, svi smo veseli i ništa nije teško u dobrom društvu. Vozač Luko ugađa našim željama što se tiče glazbe, ali i pauza za mali odmor. Od 11,30-13 sati slušamo radijski prijenos inauguracije našeg novog predsjednika. Vrijeme je brzo prošlo.  Iznenadili smo se koliko snijega i leda ima u Topuskom i okolo njega. Smjestili smo se u hotel Toplice i odmah svi u bazen. Pojavilo se i sunce. Sretne i vesele glave vire iz vanjskog bazena i tako otklanjaju umor od putovanja. Nakon večere gledamo nastup HKUD-a, folklorne grupe iz Topuskog. Petak - odlazimo za Zagreb preko Gline i Petrinje. S nama je vodič gosp. Mate koji nam priča o stradanjima toga kraja u Domovinskom ratu čije se posljedice vide još i danas, ali i o drugim povijesno kulturnim znamenitostima. U planu je posjet Muzeju suvremene umjetnosti i  Klovićevim dvorima.Dolazimo do velebnog zdanja Muzeja  suvremene umjetnosti. Uz stručnu voditeljicu obišli smo sva tri kata. Voditeljica nam je predstavila  postav  Zbirke u pokretu.Njena izlaganja pomogla su nam donekle shvatiti izložena djela. Izišli smo obogaćeni jednim novim iskustvom i saznanjem o suvremenoj umjetnosti. Pozornost su privlačili veliki tobogani, naročito naših najmlađih članova.Oni najhrabriji i su se i spustili.

82. U Topolo po zdravu hranu 22.08.2010.

Može li se u nepunu polovicu dana doživjeti nešto lijepo, edukativno, zabavno, rekreativno? Naravno, može s našom Udrugom i njezinim dobro raspoloženim članovima. Nas tridesetak otišlo je u nedjelju 22.kolovoza u Dubrovačko primorje, autobusom „ Libertasa.“ Prvo zaustavljanje bilo je u Slanom. Tamo je naš domaćin bila gospođa Kraljević iz Slanoga s kojom smo obišli mjesto i njegove znamenitosti.Pokazala nam je ostatke ilirskih naselja,renesansne dvorce, crkve sv.Jeronima i sv.Vlaha, a vidjeli smo i dvorce „poznatih osoba“.

Slobodno vrijeme iskoristili smo za kupanje i šetnju.Nakon nekoliko dana „hladnoga mora“ ugodno smo se iznenadili koliko je more u slanskoj vali toplo. Uživali smo u kupanju,a onda kavica,pa obilazak „Admirala“. To je jedan prelijepi hotel za odmor uz more i plažu.

Više...

84. Stonski maraton 19.9.2010.

Stonski maraton po treći put - ovaj put 49 natjecatelja iz zemalja sa čak četiri kontinenta (!) - iz Hrvatske, Njemačke, Poljske, Danske, Finske, Francuske, Velike Britanije, SAD-a, Meksika, Australije i Južnoafričke Republike.

Pobjednik maratona, koji se djelomično trči i stonskim zidinama je Splićanin Željko Bradarić, pobjednica Janne Batty iz Francuske. Trčala se i utrka na 15 km dugoj stazi u kojoj su najbolji bili Linda Mariluoto iz Finske i Jakša Diklić iz Dubrovnika. Ma kud ljepše nego da prvi kroz cilj prođe domaći dečko!

Više...

88. Hajdučke vrleti na Blidinju 06.-07.11.2010.

Dragi moji, evo nakon par dana provedenih u bolnici i doma, napokon progledah i prihvatih se posla... Skidanje mrene i nije baš lako, ali između dva izleta i dva uživanja Blidinja i Topuskog, sve to nije ništa i sve ćemo podnijeti da bi bolje vidjeli i ljepše uspomene imali...
Dakle put u tu nedaj Bože divlju i daleku hercegovačku vrlet i mene je dobro iznenadila, pa sam na trenutke pomislila da sam negdje daleko od domovine i svoje postojbine...
Prvo što ugledah, to su te bogate jesenske boje, žuto-zlatne krošnje i lišće koje pada i miluje po obrazima, a na tlu ostavlja nježno-zlatno-medene tragove...