Rama, Samostan Šćit (7.10.2017.)

Usprkos vjetru i tmurnim oblacima koji su se nadvili nad nama to jutro,37 entuzijasticnih članova Udruge krenulo je put svog odredišta-samostana Šćit na Ramskom jezeru.  Što smo dalje odmicali,vrijeme se popravljalo, a s vremenom i nase raspoloženje koje je u povratku natrag eskaliralo u sveopće veselje, pjesmu i smijeh.

Više...

Vinkovačke jeseni (15. - 18.9.2017.)

15/09/2017 Petak

Petak,sunčan i odmah veseo. Dug put pred Udrugom počinje točno na vrijeme. Nas 35-oro u autobusu Platanus agencije ide na "Vinkovačke jeseni" Veseli u novo otkrivanje naših hrvatskih običaja u srcu Slavonije! Vozimo se prema granićnom prijelazu Čepikuće i usput kupimo naše nove udrugare, Katu i Vlada. Kati je rođendan pa stižu smokve, Maksuzija (rakija koja je tako i nazvana) piće za svih u kafiću nakon granice sa BiH. Veselje se nastavlja dok nas vozać Andrija sigurno vozi do Tuzle. Čeka nas buket prigodnog cvijeća u rukama Amire i s njom polažemo buket na tužno mjesto sječanja na Kapiji gdje je 1995god. od srpskih snaga ispaljena granata, ubila 71 mladi život, a ranila još 150 ljudi.Zivotna tragedija tih pobijenih duša dira srce svakog čovjeka, a zvijeri koje su to učinile šetaju slobodno i nekažnjeno.Možemo samo duboko osječati bol i pitati ono vječno ZAŠTO? Ostavili smo naše cvijeće s ljubavlju za njih i njihove nikad ispunjene radosti, grubo prekinute hicom granate iz ruku dojučerašnjih susjeda i prijatelja! Zdravom razumu nikad razumljivo-ubijanje čovjeka kao svoje slike, osobe nalik sebi samom? Sjetno vraćanje u autobus, još je dalek put pred nama. Duže čekanje na granici omelo je naš dolazak na samo otvaranje feste Vinkovačkih jeseni. Nas to nije omelo u pračenju nastavka događanja. Pri samom dolasku u hotel Nadina opaska; Prije preuzimanja ključeva sobe okupimo se u restoranu hotela! krila je iznenađenje u obliku torte za čestitku čak dvijema članicama udruge.SRETAN ROĐENDAN KATI I TANJI. Još jedna potvrda da se u udruzi vodi računa o malim, a tako važnim stvarima kao što je rođendan, godišnjica ili nekakv drugi dragi događaj za osobu kojoj se to događa baš sad, kad smo svi skupa. Otkrijemo da je malo slavlje lijepo pa i osobi koja i sama ne drži do svojih obljetnica. Noč smo nastavili gledanjem revije Eko mode i frizura. Lijepe haljine i frizure na lijepim djevojkama. Šetamo kroz mnogobrojne šatore i štandove s ponudom jela i pića. Ljuta i dobra kobasica u kruhu nam govori da smo u Vinkovcima , srcu Slavonije, domovini Kulena i njegovih Seka. Glas tambura na svakom kantunu drmežom tjeraju noge da pocupkuju sve do hotela.

Više...

Bosna Srebrena (15.- 18.06.2017.)

U četvrtak ujutro, krenula je karavana naše Udruge (nas 18) put Bosne Srebrene.

Nada je danima slagala itinerar i dogovarala prijevoz, smještaj, obilaske samostana i muzeja , pa je trebalo to sve obići i vidjeti.

Bosna Srebrena je franjevačka provincija, jedina od ustanova srednjovjekovne bosanske države koja se uspjela očuvati sve do današnjih dana. Franjevci su u Bosnu došli potkraj 13. stoljeća (1291.) i nedugo potom u Srebrenici izgradili svoj prvi samostan po kojemu je kasnija država nazvana Bosna Srebrenika ili Bosna Srebrena (lat. Bosna Argentina).

Nedjeljno jutro u Umjetničkoj galeriji

Naša Udruga u organizaciji Nade Zanze provela je nedjeljno jutro, 2. travnja 2017. u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik. Povod je bio posjet izložbi „Dubrovački likovni trenutak 3“ na kojoj su dubrovački slikari, kipari i grafičari predstavili svoja djela. Kroz stalni postav galerije vodila nas je viša kustošica Rozana Vojvoda. Uz njeno iscrpno izlaganje uživali smo gledajući slike istaknutih dubrovačkih i drugih likovnih umjetnika. Zanimljive su nam bile kombinirane tehnike mladih umjetnika među kojima je i akademska slikarica i grafičarka Anabel Zanze koja je za fundus galerije darovala svoje dvije slike.

Dan zena uz plotice (8.3.2017.)

Izlet na Neretvu malu i veliku, večera u Pava!

Još jedan nezaboravni izlet i događaj za našu udrugu! Pokret s Pila autobusom, magistralom okolo male i ušća Neretve, pored Velike Neretve do "Vile Neretva" na večeru od plotica i pjesmu do dugo u noć. U autobusu veselje, šale na račun "8 Marta" i čestitke bračnom paru na njihovoj godišnjici. Nada misli na sve i u ime svih nas buketom cvijeća nagradila godine provedene u braku! Vila Neretva, nezaobilazna postaja na svim našim putovanjima, primila nas je uz dobrodošlicu s njihovim priklama i suhim smokvama, s čašicom ljutog i slatkog gutljaja uvela nas u večer ugode i veselja za sva naša osjetila.

Više...

Noć muzeja u Šibeniku (27. - 29.1.2017.)

Blizu je podne, autobus se polako popunjava,  poznate face, neki se nisu dugo vidjeli, javljanje. Svi su došli na vrijeme, nitko ne mora kupiti Jeger.

Krećemo, autobus je pun, raspoloženje dobro, očekivanja od izleta velika. Vozi nas mladi vozač Andrija .

Dan sunčan, bistar, divan. Vrijeme nas voli.

Konavle (21.1.2017.)

Dan, 21.1.2017., savršen za izlet u Konavle. Vrijeme sunčano i tiho. Udruga pojačana novim članovima što nas posebno veseli. Broj bliže pedeset nego četrdeset. Društvo za poželjeti. Naravno s nama je i naš Tešo što garantira dobru pjesmu i zabavu. To bi bilo u kratkim crtama o našem izletu u Konavle.

Kanu safari Cetinom i Glumci u Zagvozdu (15.7.2017.)

Par riječi o rijeci  Cetini  i Cetinskoj krajini ( podaci uzeti iz Wikipedije ).

Rijeka Cetina pripada Jadranskom slijevu,  nalazi se u Splitsko-dalmatinskoj županiji, duga je 105 km i u Jadransko more se ulijeva kod Omiša. Izvire na nadmorskoj visini od 385 m, na sjeverozapadnim obroncima Dinare blizu sela Cetine, 7 km sjeverno od Vrlike. Od izvora do ulaska u kanjon ispod Trilja, uz Cetinu je nekoliko polja, redom: Paško polje, Cetinsko polje (ova dva su neposredno uz izvore rijeke), Vrličko polje, Koljansko i Ribarićko polje (zadnja dva su potopljena jezerom Peruća), Hrvatačko polje, Sinjsko polje (ono je najveće), unutar kojega je Grabsko polje. Kod grada Trilja, napušta Sinjsko polje, ulazi u kanjon i teče prema jugu , prema moru. Nad kanjonom su mnogobrojne utvrde i povijesni gradovi iz antike i srednjeg vijeka . Kanjon je dubok i uzak, a rijeka duboka i spora. Nekad je voda brzo tekla i okretala brojne mlinove, ali su je brane usporile. Na putu prema moru u Cetinu se ulijevaju  mnoge rijeke i potoci.

Brač (28.4.- 1.5.2017.)

Petak, kišno jutro. ali veselih 14 članova Udruge ide na Brač sa vozačem Damirom i malim minibusom i prikolicom. Planirali smo polazak iz Makarske, ali jako jugo spriječilo je trajekt da isplovi za Sumratin. Produžili smo do Splita i velikim trajektom pošli u Supetar. Bilo je malo drmanja, ali je u ugodnom društvu brzo prošlo vrijeme. Smjestili smo se u hostel D&D u samom centru mjesta. Kiša je i dalje padala, a mi smo nakon kratke stanke u hostelu odmah pošli u obilazak. U našoj arhivi tekstova već je opisano opširno svako mjesto i njegove znamenitosti, pa da se ne bismo ponavljali ja ću napisati svoje dojmove.

Makedonija (15. - 19.3.2017)

Ponovo  smo išli  u Makedoniju. Nekima je, sa Udrugom, treći put i puni su lijepih  dojmova  od prethodnih putovanja, pa su i očekivanja velika. Neki idu prvi put uopće, kao  npr. ja, pa su mi i očekivanja i znatiželja bili veliki.

Krenuli smo sa Pila u 22.00 sati, nas 28. Zauzeli svoja mjesta , oboružani dekicama i  jastucima, pomalo i žedni. Nada izdala naređenje da se ne pije puno vode tijekom dana jer zaustavljanja noću  neće biti. Vozili su nas „Platanusovi“ vozači Mariofil i Ante.

U autobusu dobro raspoloženje, jedemo prikle koje je Pavo donio iz Neretve, poneka čašica žestice. Malo  pričamo, malo  dremuckamo, neki  i spavaju. Prolazimo granice, provjere dokumenata, negdje se dulje, negdje kraće čeka. Pred zoru smo se zaustavili kod nekog  restorana u Albaniji, ali kava nije bila baš najbolja, pa su neki odustali. U Ohrid smo stigli oko  08.00 sati. U Hotelu "Čingo", koji je smješten u centru grada, Udruga je stari gost. Brzo smo se smjestili po sobama, kratko osvježenje, jer u 09.00 sati je čekao Ljupče, naš vodič, inače stari poznanik, koji će nas tri naredna dana  provesti kroz naša odredišta.

Više...

Blidinje (24. - 26.2.2017.)

12:00 polazak sa Pila, svratili u Villu Neretvu uzeti Pava Jerkovića koji nas je tratao sa kavom, kapućinima, rakijicom i freško pečenim priklama. Nastavili prema Humcu gdje smo posjetili samostan i izložbu Majka. Arheološki muzej se renovira pa nismo mogli posjetiti. U Rakitnom pričekali u kafiću Čurdo Splićane. Malo se popričali i nastavili za Hajdučke vrleti. Smjestili se u sobe, neki čak malo i prošetali. Poslije predivne večere Neno Vetma uzeo gitaru u ruke i svi zapjevali a malo i zaplesali. Sutradan nas iznenadio snijeg koji je

Daruvar 2016.

Boravak u Daruvarskim toplicama bio je vrlo sadržajno organiziran - spoj korisnog s ugodnim. Nakon terapija imali smo dovoljno vremena za upoznavanje grada Daruvara i njegove okolice.

Počeli smo sa šetnjom po Julijevom parku, gdje je smješten hotel Termal. Park je spomenik parkovne arhitekture u engleskome pejsažnome stilu sa stoljetnim stablima npr. Javorlisna platana iz 1860., tisa, crni orah itd. Tu su kupke iz 18. I 19. st. i vrela s pitkom vodom. Nekoć su tu bile rimske terme Aqua Balissae u kojima se kupao narod, te kamene kade iz 1818.  god. park krasi Centralno blatno kazalište s kupolom u maurskom stilu i brončani kip “Kupačica“ djelo Antuna  Augustinčića. Na park se nadovezuje Poučna staza Rimske park – šume. Uz samo židovsko groblje nalaze se rimske iskopine. Poznat je njihov Silvanov hram , čiji se stupovi i kapitel odavno pronađeni( Silvan je bio bog plodnosti).

Više...

Nova godina 2017. u Gorskom kotaru (30.12.2016. - 2.1.2017)

OK. Bili u Gorskom Kotaru na dočeku Nove Godine 2017. Ništa strašno reklo bi se, ali.... moglo je biti.....moglo je biti vrlo strašno...

Putovanje po Nadi, Dan Prvi (kolokvijalno Put Nade u bolje sutra)

Kako već to uobičajeno biva, s Nadom Zanze ne dobiješ samo doček Nove Godine, ne ne, s Nadom dobiješ kompletni doživljaj, kao što bi oni rekli: "...i to nije sve...". Krenulo se s Pila, kao i obično, vjerojatno je neko kasnio, kao i obično, nemam pojma, taj sam dio propustio jer smo se moja supruga i ja ukrcali na INA-inoj pumpi na Dolima. E, pored onoga kafića što je u svrhu marketinga promijenio ime kad smo dobili gospođu predsjednicu. E, tog.